Monday, April 18, 2011

ALLAH makbulkan doaku vs Azam dan janjiku

semester 1 2009/2010

:: terlintas di hatiku untuk memiliki sebuah motosikal lantaran aku sudah jemu menunggu bus untuk ke kampus yg kire2 mengambil masa 30 minit lebih kurang dgn menaiki bas.

:: terlintas di hatiku untuk memiliki motosikal lantaran melihat kawan2 yg ramai sudah memilikinya.

:: yaALLAH, kadang2 aku terfikir adakah aku hambaMu yg tidak bersyukur....astaghfirullah...

aku mula menanamkan azam untuk mengumpul duit untuk membeli 'peneman' aku ke kampus suatu masa nanti..

aku mula menyuarakan pendapatku untuk membeli motor kepada emak..
pada mulanya emak tidak berapa mengendahkan..

aku tidak putus asa..

aku berdoa..

dan akhirnya emak bersetuju..

15 september ::: aku memiliki penemanku yg ku beri nama sebagai akhdan walau ia sudah mempunyai namanya sendiri Honda Wave 125...

akhdan,, semoga kau setia menemani aku untuk menuntut ilmu..

YaAllah, murahkanlah rezeki atukku yg membolehkan aku memiliki akhdan...ibu bapaku jua...abangku yg menemani aku untuk membelinya...

alhamdulillah......alhamdulillah...alhamdulillah...

19/4/2011..

kini hampir genaplah 5 bulan aku memiliki akhdan..

bila mana aku memilikinya , aku berazam untuk membawa dan menggunakan akhdan ke arah kebaikan..

Ya Allah, jauhilah aku hanya semata mata berkata kata walhal aku tidak mengamalkannya..

Ya Allah jauhilah nikmat mu menjadi istidraj kepadaku..

Ya Allah..terima kasih dan alhamdulillah atas segalanya..

sungguh, Engkaulah Allah yg Maha Pemurah...

surah ar rahman.........

1 (Tuhan) Yang Maha Pemurah
2 Yang telah mengajarkan al-Qur'an.
3Dia menciptakan manusia,
4 Mengajarnya pandai berbicara.
5 Matahari dan bulan (beredar) menurut perhitungan
. 6 Dan tumbuh-tumbuhan dan pohon-pohonan kedua-duanya tunduk kepada-Nya.
7 Dan Allah telah meninggikan langit dan Dia meletakkan neraca (keadilan).
8 Supaya kamu jangan melampaui batas tentang neraca itu.
9 Dan tegakkanlah timbangan itu dengan adil dan janganlah kamu mengurangi neraca itu.
10 Dan Allah telah meratakan bumi untuk makhluk-(Nya).
11 di bumi itu ada buah-buahan dan pohon kurma yang mempunyai kelopak mayang.
12 Dan biji-bijian yang berkulit dan bunga-bunga yang harum baunya.
13
Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?
14 Dia menciptakan manusia dari tanah kering seperti tembikar,
15 dan Dia menciptakan jin dari nyala api.
16
Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?

No comments:

Post a Comment